Årets aktiviteter, välkommen att vara med oss!

Vår förhoppning är att årets aktiviteter ska innehålla något för alla! Har du egna förslag på aktiviteter - eller frågor om någon aktivitet - kontakta gärna oss i styrelsen, så hjälper vi dig!

Februari

Planeringsmöte på Ekkerölinjen 26/2

Mars

Vaxsmältning lördag-söndag 12-13 mars kl 10.00-15.00 hos Sven-Göran Sjöström,   Kustvägen 50, 76330 Halstavik. Tel: 070-280 61 06. För att smälta 1-30 ramar, kommer kostnaden att vara 100:-!

Bikurs för nybörjare hos Sven-Göran Sjöström:

Nybörjarkursen startar 20 mars kl 10.00

Kursen omfattar 15 kurstillfällen! Kontakta Sven-Göran för mera info! 070-280 61 06

Maj

Fika och genomgång av "Bihusesyn" - vad ska man göra och hur går det till? Vi träffas hos Mie Sörqvist & Mattias Sandström, Ortalavägen 373 (Semmersby), 1 maj, kl 14-16

Silllunch och genomgång av bisjukdomar - Boa pratar bland annat om varroa-bekämpning och sedan bjuds det på sillunch. Vi träffas hemma hos Pia och Leon Landberg, Timmervägen 18 (Hallstavik), 14 maj, kl 13:00

Juli

Kursavslutning 3 juli kl 12.00. Alla medlemmar är välkommen till knytis i samband med kursavslutningen för att äta och träffa de som gått kursen.

Grisslehamnsdagen  16 juli kommer föreningen ha bord på Grisslehamnsdagen där vi informerar om biodling och säljer honung.

Augusti

Kräft- Surströmmingsskiva  Nu på söndag, 14 augusti, är alla medlemmar välkomna på föreningens årliga kräftskiva som tidigare utlysts i årsplaneringen! Föreningen står för kräftor och lite tillbehör, vi medlemmar tar med egen dryck. I år äger kräftskivan rum hos vår medlem Ute Schoenenburg m familj, Lindrisvägen 51. Vi startar kl 16:00.

Tradionellt är detta en kombinerad kräft- och surströmmingsskiva men då det i år är svårt att få tag på surströmming kan bara kräftor utlovas i skrivande stund.

Hoppas vi ses på söndag, nya som gamla medlemmar, som vill prata om bin och annat!
Välkomna!

November

Årsmöte 19 nov kl 15 är det dags för årsmöte på Lundåsvallen med sedvanlig ärtsoppa och punsch!  Lundåsvallens klubbstuga i Häverödal!   Honungsbedömning